SPAM Védelem

Mi a SPAM? Hogyan védekezhetünk ellene?

Kéretlen, mert a küldője nem kapta meg előzetesen a címzett hozzájárulását. Nem számít hozzájárulásnak, ha például önmagában, bármiféle kommentár nélkül egy weboldalon, levelezőlistán, hírcsoport-üzenetben vagy bármilyen publikus helyen szerepel az e-mail címünk.

Nagy példányszámú, ha lényegileg ugyanazt az üzenetet a feladó sok címre küldi el. A sok tág fogalom; egyes antispam szervezetek számára már a tíz is soknak számít, míg mások szerint a legalább több száz példányban elküldött, említett feltételeknek megfelelő e-mail számít spamnek.

Azonos tartalmúnak számítanak a üzenetek, ha csupán részletekben különböznek egymástól; azaz, ha például különböző a címzett neve, ügyfélszáma, vagy véletlenszerűen elhelyezett szavak, karakterek, számok, képek szerepelnek a levélben; esetleg más szavakkal van megfogalmazva ugyanaz a téma.

Fontos megjegyezni, hogy csak a definícióban szereplő feltételek mindegyikének teljesülésekor beszélhetünk spamről, hiszen a nagy példányszámú és azonos tartalmú kitétel alkalmazható például egy levelezőlistára is, melyet azonban senki sem tart spamnek, és nyilvánvalóan nem is számít annak.

Aktuális felmérések szerint az interneten továbbított levelek 50-60% spam, azaz kéretlen reklámlevél. Általában ugyanez a tendencia jellemző a céges levelezésekre is ott, ahol nincs valamilyen tartalomszűrés.
Ez a megnövekedett forgalom a levelező-szerverek terhelésében is jelentkezik, melynek anyagi vonzatai is vannak/lehetnek:


  • a spam levél is helyet foglal a szerveren, emiatt lehet, hogy új vagy nagyobb tárolóeszköz vásárlása válik szükségessé;
  • a megnövekedett forgalom szélsőséges esetben a szerver túlterhelését okozhatja, ezáltal fontos üzleti levelek kézbesítése késlekedhet, vagy új, nagyobb teljesítményű szerver beszerzését teheti szükségessé;
  • forgalom alapú Internetszolgáltatás, modemes csatlakozás esetén egyértelmű költségvonzata van;
  • nem feltétlenül számottevő mértékben ugyan, de nő a szerver elektromos fogyasztása.

Az alkalmazottak értékes munkaidőt töltenek azzal, hogy azonosítják, és törlik ezeket a leveleket, ráadásul az esetek többségében a levél címéből nem lehet egyértelműen megmondani, hogy az vajon spam, vagy sem, így bele kell olvasniuk a levélbe. Ezek a levelek különféle automatikusan induló káros tartalmakat is hordozhatnak.



URL szűrés:

Az URLszűrés bevezetésével elérhető, hogy az alkalmazottak csak a munkájukhoz szükséges weblapokat látogathassák meg: nincs webjáték; biztonsági kockázatot jelentő pornó oldal; vagy ellenőrizetlen magánlevelezés web alapú rendszereken keresztül. Bizalmas adatok kiszivárogtatása is megakadályozható így, ha a céges levelezés rendelkezik megfelelő védelemmel.
A magáncélú Internetezés megszűntetésével sávszélesség szabadul fel, illetve csökken a letöltött adatmennyiség.

Compgate Kft. SPAM védelem, antispam